ΑρχικήSales EventsΗ ανακάλυψη του αστρονόμου: Απρόσμενες εντολές από το διαστημικό κέντρο

Η ανακάλυψη του αστρονόμου: Απρόσμενες εντολές από το διαστημικό κέντρο

Ένας άπλησς παρατηρητής του ουρανού από την Αυστρία φωτογράφισε ένα άκρως απόρρητο διαστημόπλοιο που εκτοξεύτηκε από το Πεντάγωνο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο που έχει δει πριν.

Ο αστροφωτογράφος Felix Schöfbänker χρησιμοποίησε ένα τηλεσκόπιο Dobsonian 14 ιντσών για να τραβήξει την εικόνα του δορυφόρου, ο οποίος είναι γνωστός ως USA 290. Μοιράζεται τις εικόνες του στο AstroBinμια πλατφόρμα φιλοξενίας εικόνων για ερασιτέχνες αστρονόμους.

Σε αντίθεση με άλλους κατασκοπευτικούς δορυφόρους που έχει φωτογραφίσει στο παρελθόν, αυτός τράβηξε την προσοχή του Schöfbänker επειδή είχε διαφορετικό σχεδιασμό και ακολουθεί μια μοναδική τροχιά. είπε Space.com. Ο δορυφόρος εκτοξεύτηκε το 2019 σε έναν πύραυλο Delta IV. Περιγράφεται ως «ένα άκρως απόρρητο ωφέλιμο φορτίο παρακολούθησης που ανήκει στο Εθνικό Αναγνώρισης (NRO)», σύμφωνα με NASA. Το USA 290, ωστόσο, δεν μοιάζει με α KH-11ή το πιο κοινό μοντέλο κατασκοπευτικών δορυφόρων που εκτοξεύτηκαν από τις ΗΠΑ

Άποψη του ταξινομημένου κατασκοπευτικού δορυφόρου. Πίστωση: Felix Schöfbänker

«Η εικόνα μου δείχνει ένα διαφορετικό είδος σχεδίασης, που δεν μοιάζει με ένα τυπικό KH-11. Η εικόνα μου δείχνει ένα μεγάλο ορθογώνιο πάνελ μήκους περίπου 5 μέτρων», είπε ο Schöfbänker στο Space.com. Ο ερασιτέχνης αστρονόμος παρατήρησε επίσης ότι, ενώ τα περισσότερα KH-11 εκτοξεύονται σε μια ηλιακή-σύγχρονη τροχιά, στην οποία ένας δορυφόρος περνά πάνω από οποιοδήποτε είο στη Γη την ίδια τοπική ώρα, το USA 290 ακολουθεί μια «παράξενη τροχιά».

Η εικόνα του USA 290 δείχνει επίσης ένα πάνελ μήκους 16 ποδιών (5 μέτρα), ένα άλλο χαρακτηριστικό που είναι μοναδικό σε αυτόν τον συγκεκριμένο κατασκοπευτικό δορυφόρο. Η δομή θα μπορούσε να είναι ένα ηλιακό πάνελ, αν και ο Schöfbänker σημείωσε ότι είναι στερεωμένος στον δορυφόρο, επομένως θα απαιτούσε ολόκληρο το διαστημικό σκάφος να κινηθεί για να παρακολουθήσει τον Ήλιο. Άλλες δυνατότητες περιλαμβάνουν ένα ψυγείο που λειτουργεί ως σύστημα ψύξης ή μια κεραία συστοιχίας για ευφυΐα σήματος, σύμφωνα με τον ερασιτέχνη παρατηρητή ουρανού, ανέφερε το Space.com.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ο Schöfbänker παρακολουθεί πράγματα στο διάστημα που προορίζονταν να παραμείνουν ταξινομημένα. Νωρίτερα τον περασμένο μήνα, ο αστροφωτογράφος έπιασε μια σπάνια ματιά στο άκρως μυστικό διαστημικό αεροπλάνο της Κίνας σε τροχιά. Το επαναχρησιμοποιήσιμο διαστημόπλοιο εκτοξεύτηκε στις 14 Δεκεμβρίου 2023 σε μια μυστική αποστολή που διήρκεσε 268 ημέρες προτού ολοκληρώσει την τρίτη πτήση του στις 5 Σεπτεμβρίου.

Δεν είναι επίσης ο μόνος που παρακολουθεί στενά τους νυχτερινούς ουρανούς. Ο Marco Langbroek, λέκτορας αστροδυναμικής στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ντελφτ στην , πρόσφατα συλληφθεί εικόνες του διαστημικού αεροπλάνου X-37 σε τροχιά, του μυστικού οχήματος δοκιμής της αμερικανικής διαστημικής δύναμης. Γίνεται σαφώς πιο δύσκολο να πραγματοποιηθούν μυστηριώδεις αποστολές στο διάστημα, με πολλά τηλεσκόπια στραμμένα προς τα πάνω στον νυχτερινό ουρανό, παρακολουθώντας ακόμη και τα πιο κρυφά διαστημόπλοια.

VIA: gizmodo.com